Lietošanas noteikumi
Interneta veikala BARBORA lietošanas noteikumi
Preču pirkšanas-pārdošanas noteikumi BARBORA interneta veikalā
1. Vispārējie nosacījumi.
1.1. Šie preču pirkšanas-pārdošanas noteikumi (turpmāk – “Noteikumi”) paredz vispārējos BARBORA interneta veikala www.barbora.lv (turpmāk – “BARBORA veikals”) nosacījumus. Noteikumi ir piemērojami, ja Pircējs izvēlas, pasūta un iegādājas BARBORA veikalā piedāvātās preces vai jebkādā citā veidā izmanto BARBORA veikala sniegtos pakalpojumus.
1.2. BARBORA veikals ir mazumtirdzniecības interneta veikals, kas ir orientēts uz patērētājiem, kuri iegādājas preces personisko, ģimenes, mājsaimniecības vajadzībām jeb nolūkam, kas nav saistīts ar to saimniecisko vai profesionālo darbību.
1.3. BARBORA veikalā preču tirdzniecību organizē un ar to saistītos pakalpojumus Pircējam izpilda SIA “PATRIKA”, juridiskā adrese Latgales iela 257, Rīga, LV-1019, Latvija, reģistrācijas nr. 40103851036, PVN maksātāja kods LV40103851036 (turpmāk – “Pārdevējs”).
1.4. Par pircējiem šajos Noteikumos ir uzskatāmas personas, kuras iepērkas BARBORA veikalā vai izmanto citus BARBORA veikala pakalpojumus. Izmantot BARBORA veikalu un tajā iepirkties ir tiesības (a) rīcībspējīgām fiziskām personām, t. i., personām, kuras ir pilngadīgas un kuru rīcībspēja nav ierobežota ar tiesas spriedumu, un (b) juridiskām personām, kuru vārdā rīkojas izpildinstitūcijas vai pilnvarotie pārstāvji, piereģistrējoties BARBORA veikalā Noteikumos noteiktā kārtībā (turpmāk – “Pircējs”).
1.5. Piereģistrējoties vai iesniedzot piedāvājumu Pircējs apstiprina, ka tam ir tiesības iepirkties BARBORA veikalā, proti, tas atbilst Noteikumu 1.4. punkta noteikumiem.
1.6. Kopā ar Pircēja iesniegto preču pasūtījumu Noteikumi kļūst par starp Pircēju un Pārdevēju noslēgtu līgumu un ir abām pusēm saistošs juridisks dokuments. Līgums uzskatāms par noslēgtu, ja Pircējs sagatavo un iesniedz BARBORA veikalā preču pasūtījumu, Noteikumos noteiktā kārtībā un termiņos veic apmaksu (ja Pircējs ir izvēlējies, ka par precēm norēķināsies pasūtīšanas laikā) un uz Pircēja norādīto elektronisko pastu Pārdevējs nosūta apstiprinājumu, ka Pircēja pasūtījums ir pieņemts. Līgums ir spēkā līdz pušu saistību izpildei, kas izriet no šī līguma. Ja Latvijas Republikas normatīvie akti paredz, ka atbilstošās preces var iegādāties tikai personas, kurām ir tādas tiesības (piem., alkoholu vai enerģijas dzērienus var iegādāties tikai tās personas, kuras nav jaunākas par 18 gadiem), līgums starp Pircēju un Pārdevēju par tādu preču pirkšanu- pārdošanu uzskatāms par noslēgtu no tā brīža, kad Pārdevējs atbilstošo preču piegādes laikā pārliecinās, ka Pircējs (t. i., atbilstošo preci pasūtījusī un tās cenu samaksājusī persona vai juridiskās personas gadījumā tās pārstāvis vai pilnvarotā persona) ir tiesīga iegādāties pasūtītās preces. Pārdevējam konstatējot, ka Pircējam nav tiesību iegādāties pasūtītās preces, līgums par tādu preču pārdošanu uzskatāms par nenoslēgtu, preces Pircējam nav pārdodamas, bet par precēm samaksātā nauda atmaksājama Pircējam 5 (piecu) darba dienu laikā no plānotās piegādes dienas. Tādā gadījumā Pārdevējam ir tiesības no Pircējam atmaksājamās summas, ieturēt preču piegādes izdevumus. Ja Pircējs par preču piegādi nav samaksājis iepriekš, bet augstāk norādīto iemeslu dēļ preces nevar nodot Pircējam, Pircējam ir jāsamaksā Pārdevējam preču piegādāšanas izdevumi, kas ir līdzvērtīgi 5 EUR (pieciem eiro). Pircējam ir arī tiesības pirms pasūtījuma piegādes vienpusēji atteikties no veiktā pasūtījuma, nosūtot e-pastu Pārdevējam uz info@barbora.lv. Šādā gadījumā Pircēja samaksātā nauda par pasūtījuma izpildi tiek pārskaitīta 5 (piecu) darba dienu laikā uz Pircēja kontu. Tomēr, ja, saņemot Pircēja atteikumu, pasūtījuma piegāde jau ir uzsākta, Pārdevējs ir tiesīgs ieturēt piegādes maksu no Pircējam atmaksājamās summas.
1.7. Pircējs nav tiesīgs iesniegt preču pasūtījumu BARBORA veikalā, ja tas nav iepazinies ar Noteikumiem un (vai) tiem nepiekrīt. Tajos gadījumos, kad Pircējs nepiekrīt Noteikumiem vai noteiktai to daļai, tam nebūs iespējas pasūtīt preces BARBORA veikalā. Pircējam, pasūtot preces BARBORA veikalā, uzskatāms, ka Pircējs ir iepazinies ar Noteikumiem un tiem piekrīt.
1.8. Pārdevējs saglabā sev tiesības vienpusēji grozīt, labot vai papildināt Noteikumus. Pircējam, iepērkoties BARBORA veikalā, piemērojami Noteikumi, kas ir spēkā pasūtījuma iesniegšanas brīdī un ir publicēti BARBORA veikalā, tādēļ Pircējam ar Noteikumiem jāiepazīstas katrā iepirkšanās reizē. Ja Pircējs pēc grozīto Noteikumu publicēšanas BARBORA veikalā veic pasūtījumu, uzskatāms, ka Pircējs ir iepazinies ar jaunajiem grozījumiem un tiem piekrīt.
1.9. Pārdevējs neuzņemas nekādu risku vai atbildību un ir no tās bez iebildumiem atbrīvojams, ja Pircējs daļēji vai pilnībā nav iepazinies ar Noteikumiem, kaut arī tam tāda iespēja tika sniegta.
1.10. Pārdevējam, ņemot vērā BARBORA veikala sistēmas tehniskās iespējas, ir tiesības ierobežot reģistrēto Pircēju skaitu, vienpusēji bloķējot vai dzēšot Pircēju profilus.
1.11. Pārdevējam ir tiesības bez brīdinājuma vienpusēji ierobežot Pircēja BARBORA veikala pakalpojumu izmantošanu vai atcelt Pircēja reģistrāciju, ja Pircējs BARBORA veikalu izmanto, pārkāpdams Noteikumus, mēģina kaitēt BARBORA veikala vai Pārdevēja izpildāmajiem pasūtījumiem, darba stabilitātei un (vai) drošībai.
1.12. Ņemot vērā Noteikumu 1.2. punktu un tiecoties vispirms apmierināt mazumtirdzniecības patērētāju vajadzības, Pārdevējs saglabā tiesības ierobežot pirkumus, kuros ir vairumtirdzniecības pazīmes, t. i., Pārdevējam ir tiesības atteikties pieņemt un (vai) pildīt Pircēja pasūtījumu(-us), elektroniski informējot par to Pircēju, ja Pircējs pasūta mazumtirdzniecībā neierasti lielus preču daudzumus (neņemot vērā to, vai preces tiek pasūtītas ar vienu pasūtījumu, vai vairākiem salīdzinoši īsā laikā iesniegtiem pasūtījumiem) un (vai) ja Pircēja pasūtījumam(-iem) ir citas vairumtirdzniecības pirkšanas pazīmes.
1.13. Rodoties svarīgiem apstākļiem, Pārdevējs var uz laiku vai pavisam izbeigt BARBORA veikala darbību, par to iepriekš nepaziņojot Pircējam. Šādā gadījumā Pārdevējs 5 (piecu) darba dienu laikā atgriež Pircējiem to samaksāto naudu par nepiegādātajiem pasūtījumiem.
1.14. Pārdevējs ar šo informē, apstiprina un garantē Pircējam, ka tas ir tiesīgs organizēt BARBORA veikalā Preču tirdzniecību un sniegt Pircējam ar preču tirdzniecību saistītos pakalpojumus, atbilstoši šajos Noteikumos norādītajam.
2. Reģistrācija un personas datu apstrādāšana
2.1. Pircējam, kurš vēlas izmantot BARBORA veikalu un iegādāties tajā piedāvātās preces, ir jāpiereģistrējas BARBORA veikala sistēmā, aizpildot reģistrācijas anketu. Reģistrācijas anketā ir jānorāda šādi pircēja personiskie dati vārds, uzvārds, elektroniskā pasta adrese, preču piegādes adrese, Latvijā reģistrēts tālruņa numurs, citi preču piegādei nepieciešamie dati. Juridiskās personas pilnvarotais pārstāvis vārda un uzvārda vietā norāda juridiskās personas nosaukumu.
2.2. Pircējs ir atbildīgs par to, lai reģistrācijas anketā norādītie dati būtu precīzi, pareizi un pilnīgi. Ja mainās pircēja reģistrācijas formā norādītie dati, tam ir nekavējoties tie jāatjauno. Pārdevējs nekādā gadījumā nav atbildīgs par zaudējumiem, kas radušies Pircējam un (vai) trešajām personām tādēļ, ka Pircējs ir norādījis nepareizus un (vai) nepilnīgus personas datus, vai tos nav aktualizējis.
2.3. Pircējam ir tiesības jebkurā brīdī mainīt reģistrācijas datus, papildināt vai anulēt savu reģistrāciju. Anulējot reģistrāciju, Pircējam nav iespējas izmantot BARBORA veikalu un tajā iegādāties preces. Pircējs iegūst tiesības atkal iegādāties preces BARBORA veikalā, tikai veicot atkārtotu reģistrāciju. Vēršam uzmanību tam, ka adreses un (vai) tālruņa numura maiņa ir būtiska un skar Pircēja turpmākus norēķinus ar debetkartēm vai kredītkartēm (skat. 3.3.2. punktu).
2.4. Reģistrējoties Pircējs izveido individuālos pievienošanās datus (lietotāja vārdu un paroli) un apņemas tos glabāt noslēpumā, un neatklāt tos trešajām personām. Tiecoties samazināt nelikumīgas pieslēgšanās pie BARBORA veikala Pircēja vārdā risku, rekomendējams izveidot sarežģītu, grūti atminamu paroli (rekomendējams paroli izveidot no ne mazāk kā 8 (astoņiem) simboliem, izmantojot lielos un mazos burtus, ciparus un pieturzīmes, izvairīties no viegli atminamiem vārdiem (Pircēja vārda, uzvārda u. c.) un (vai) cipariem (piem., dzimšanas datums) u. c.) un mainīt to ne retāk kā ik pēc 6 (sešiem) mēnešiem. Pircējs ir atbildīgs par tā izveidoto pieslēgšanās datu sarežģītību un to saglabāšanu, kā arī par jebkurām darbībām (datu nodošanu, iesniegtajiem preču pasūtījumiem, lietotāja komentāriem u. c.), kuras BARBORA veikalā veiktas, pievienojoties ar individuālu Pircēja lietotāja vārdu un paroli. Ja BARBORA veikala sniegtos pakalpojumus izmanto trešās personas, pieslēdzoties pie interneta veikala, izmantojot Pircēja pievienošanās datus, Pārdevējs šo personu uzskata par Pircēju. Ja Pircējs nozaudē pieslēgšanās datus, tam ir nekavējoties par to jāinformē Pārdevējs pa pastu, telefonu vai nosūtot elektronisko vēstuli, vai jānomaina pieslēgšanās dati, pievienojoties pie BARBORA veikala sistēmas sadaļā „Mani dati”. Pārdevējs nevar būt un nebūs uzskatāms kā atbildīgais par zaudējumu rašanos, kas nodarīti Pircējam, trešajām personām, pieslēdzoties pie BARBORA veikala, izmantojot Pircēja pieslēgšanās datus. Pieslēgšanās datu drošība ir būtiska norēķinu ar debetkartēm vai kredītkartēm gadījumā (skat. 3.3.2. punktu).
2.5. Klienta personas dati tiks apstrādāti saskaņā ar Privātuma politiku https://www.barbora.lv/info/privatuma-politika. Ja Pircējs izmanto BARBORA veikala pakalpojumus, tiek uzskatīts, ka viņš piekrīt personas datu apstrādei un apstiprina, ka visa sniegtā informācija un personas dati ir pareizi un patiesi.
2.6. Pircēja personas dati tiks izmantoti, lai identificētu Pircēju, nosakot, vai Pircējs un persona, kam tiek piegādātas preces, ir pilngadīgs (normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos) vai ne mazāk kā 18 (astoņpadsmit) gadu vecas, pārdodot un piegādājot preces, izsniedzot grāmatvedības dokumentus, atmaksājot pārmaksas un/vai naudu par Pircēja atdotajām precēm, parāda nokārtošanu, citu saistību izpildi, kas izriet no pirkuma līguma, un Pircējam nodrošinot piekļuvi citiem BARBORA veikala pakalpojumiem.
2.7. Pircēja personas dati tiks apstrādāti tiešā mārketinga nolūkos tikai ar Pircēja piekrišanu. Pircēja piekrišana tiek izteikta, aizpildot reģistrācijas veidlapu un marķējot atbilstošos laukus, kas norādīti reģistrācijas veidlapā.
3. Preču cenas, apmaksāšanas kārtība un termiņi
3.1. Preču cenas BARBORA veikalā un izveidotajā pasūtījumā ir norādītas Eiro ar pievienotās vērtības nodokli (PVN). Preces Pircējam tiek pārdotas par cenām, kas ir spēkā BARBORA veikalā pasūtījuma iesniegšanas brīdī.
3.2. Sveramo preču cena izveidotajā pasūtījumā aprēķināma prelimināri saskaņā ar Pircēja norādīto preces daudzumu (svaru). Pārdevējs pieliks visas pūles, lai īstais sakomplektētās preces svars maksimāli atbilstu Pircēja pasūtītājam, taču nevar sniegt un nesniedz par to nekādas garantijas. Jebkurā gadījumā Pārdevējs nodrošina to, lai, ja īstais preces svars būs lielāks nekā Pircēja pasūtītais, Pircējam tādēļ nevajadzētu papildus piemaksāt. Ja preces svara summas cena par piegādātās preces svaru ir mazāka, nekā Pircējs ir samaksājis (ja par preci Pircējs apmaksā pasūtījuma laikā), samaksātās un faktiskās cenas starpība izmaksājama uz Pircēja bankas kontu, no kura tika veikts maksājums par preci caur interneta bankas sistēmu vai kas ir saistīts ar debetkarti vai kredītkarti, kas tika izmantota norēķinoties par preci (turpmāk – “Pircēja konts”), ne vēlāk kā 5 (piecu) darba dienu laikā no preču piegādes.
3.3. Pircējs norēķinās par preci vienā no šiem veidiem:
3.3.1. priekšapmaksa -, apmaksu par pasūtījumu veicot pasūtījuma laikā, , izmantojot Pircēja izmantojamo interneta banku vai digitālā maksājumā risinājumu. BARBORA veikalā apmaksu ir iespējams veikt, izmantojot vienu no zemāk norādīto banku “Swedbank” AS, Luminor Bank AS; AS “SEB banka”, akciju sabiedrība “Citadele Banka”; AS INDEXO banka; AS Magnetiq Bank; Revolut Bank UAB; Paysera LT, UAB internetbankām vai digitālā maksājuma risinājumu: Google Pay; Apple Pay. Maksājot par precēm šādā veidā, Pircējam internetbankas sistēmā izveidojas maksājums pēc tā apmaksājamā pasūtījuma. Naudu Pircējs pārskaita uz Pārdevēja kontu. Atbildība par datu aizsardzību Pircēja maksājuma laikā šajā gadījumā attiecināma uz atbilstošo banku, jo visas naudas operācijas notiek bankas internetbankas sistēmā.
3.3.2. priekšapmaksa – apmaksu par pasūtījumu veicot pasūtījuma laikā, izmantojot Pircēja izmantojamo MasterCard, VISA vai VISA Electron debetkarti vai kredītkarti. Maksājot par preci ar Pircēja kredītkarti vai debetkarti pirmo reizi, Pircējam ir jāievada savi kartes dati. Nākamajās norēķināšanās reizēs, kurās tiek izmantota kredītkarte vai debetkarte, ar kuru Pircējs ir jau norēķinājies BARBORA veikalā, BARBORA veikala sistēma piedāvās iespēju norēķināties ar kredītkarti vai debetkarti, ar kuru Pircējs vismaz reizi ir norēķinājies par precēm BARBORA veikalā, nepieprasot no jauna ievadīt kartes datus. Tādā gadījumā pirkumu pabeigšanai, izmantojot Pircēja kredītkarti vai debetkarti, ar kuru Pircējs vismaz reizi ir norēķinājies par precēm BARBORA veikalā (t. i., jebkuru no šīm kartēm), pietiks tikai ar atkārtoti ievadītu Pircēja pievienošanās pie BARBORA veikala sistēmas paroli. Jāatzīmē, ka, Pircējam, aktualizējot BARBORA veikala sistēmā (sadaļā „Mani dati”) Pircēja piereģistrēto preču piegādes adresi un (vai) Pircēja tālruņa numuru, tiecoties aizsargāt Pircēja intereses no iespējamiem ļaunprātības gadījumiem, BARBORA veikala sistēma anulēs maksājuma karšu sarakstu, ar kurām iepriekš tika veikti norēķini BARBORA veikalā, un pieprasīs kartes datus ievadīt no jauna, t. i., rīkoties tā, it kā norēķinoties ar atbilstošo karti pirmo reizi. Turklāt, Pircējs, jebkurā laikā pievienojoties pie BARBORA veikala sistēmas (sadaļā “Mani dati”), var izvēlēties maksāšanas kartes, no kurām jau tika veikti norēķini BARBORA veikalā, sarakstu. Gan ievadot kredītkartes vai debetkartes datus, gan arī norēķinoties ar kredītkarti vai debetkarti, Klients BARBORA veikala sistēmā neatstāj datus, jo maksāšanas operācijas veikšanai Pircējs tiek novadīts uz sertificēta pakalpojumu sniedzēja drošu serveri. No šī servera BARBORA veikala sistēmai ir atgriežama tikai daļēja informācija par maksāšanas kartes numuru.
3.3.3. apmaksa pasūtījuma piegādes brīdī, izmantojot pircēja MasterCard, VISA vai VISA Electron debetkarti vai kredītkarti.
3.4. Pircējam, izvēloties norēķināšanos par precēm to pasūtīšanas laikā atbilstoši Noteikumu 3.3.1. un 3.3.2. punktiem, Pircējs par pasūtītajām precēm apņemas samaksāt nekavējoties, taču ne vēlāk kā 1 (vienas) stundas laikā no pasūtījuma iesniegšanas brīža. Tikai brīdī, kad Pārdevējs no tā izvēlētās maksāšanas sistēmas operatora, saņem atbilstošu Pircēja maksājumu par precēm un to piegādes (transportēšanas) veikšanas apstiprinājumu, Pārdevējs uzsāk pasūtījuma izpildi un no šī brīža arī aprēķināms preču piegādes termiņš. Preču un to piegādes cenas ir norādītas, ieskaitot PVN.
3.5. Ja Pircējs ir izvēlējies veikt norēķināšanos par precēm to pasūtīšanas laikā atbilstoši Noteikumu 3.3.1 un 3.3.2. punktiem, Pārdevējam ir tiesības, iepriekš nepaziņojot Pircējam, anulēt tā pasūtījumu, ja Pircējs nesamaksā par precēm 1 (vienas) stundas laikā no pasūtījuma iesniegšanas brīža.
3.6. PVN faktūrrēķinu Pārdevējs izraksta un Pircējam nosūta uz Pircēja Reģistrācijas anketā norādīto elektronisko pastu 3 (trīs) darba dienu laikā pēc preču piegādes.
3.7. Pircējam, ja tas ir juridiska persona, ir tiesības norēķināties par precēm, apmaksājot Pārdevējam izsniegtos priekšapmaksas rēķinus (izvēloties tādu apmaksāšanas veidu). Saņemot priekšapmaksas rēķinu, Pircējs maksājumu veic, izmantodams priekšapmaksas rēķinā norādīto interneta norādi, kas novirza uz interneta bankas sistēmu. Pircējam interneta bankas sistēmā saģenerējams maksājums pēc tā apmaksājamā pasūtījuma. Naudu Pircējs pārskaita uz Pārdevēja kontu priekšapmaksas rēķinā norādītājā termiņā. Pircējam, neapmaksājot priekšapmaksas rēķinu tajā norādītajā termiņā vai apmaksājot priekšapmaksas rēķinu, neievērojot rēķinā norādītās interneta norādes, t.i. speciālu maksājuma veikšanas saiti, preču pasūtījums no Pārdevēja puses nav izpildāms. Atbildība par Pircēja datu aizsardzību maksāšanas laikā šajā gadījumā gulstas uz atbilstošo banku, jo visas naudas operācijas noris bankas internetbankas sistēmā.
3.8. Ja Pircējs vēlas iegādāties alkoholiskos dzērienus, tad pirms pirkuma apmaksas, klientam ir nepieciešams apliecināt, ka ir vismaz 18 gadus vecs, izmantojot kādu no BARBORA veikala piedāvātajiem vecuma autentificēšanas rīkiem – Smart ID, eID karti vai eParaksts mobile.
4. Preču komplektēšana un piegāde.
4.1. BARBORA veikala tirdzniecība veicama un preces piegādājamas Rīgā, Jūrmalā, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Ikšķilē, Ogrē, un tuvākajā apkārtnē, Jelgavā un Liepājā. Tirdzniecības teritorija ir noteikta ar vienpusēju Pārdevēja lēmumu. Preces piegādā Pārdevējs vai tā pilnvarotais pārstāvis.
4.2. Par preču piegādes pakalpojumu piemērojams maksājums, kas ir norādīts BARBORA veikala mājas lapas sadaļā “Piegāde” un ir spēkā preču pasūtījuma iesniegšanas brīdī. Preču piegādes maksājums var būt gan fiksēts, gan atkarīgs no Pircēja pasūtīto preču vērtības un (vai) piegādes termiņa.
4.3. Pārdevējam ir tiesības vienpusēji pēc saviem ieskatiem noteikt piegādes maksu un minimālo pirkumu groza summu, t. i., minimālo summu, par kuru Pircējam jāizvēlas un jāpasūta preces BARBORA veikalā, lai pasūtījums tiktu izpildīts. Minimālā pirkumu groza summa tiek norādīta BARBORA veikala sadaļā “Preču piegāde”. Minimālajā pirkumu groza summā nav ieskaitāma preču piegādes maksa un maksu par e-komercijas pakalpojumiem.
4.4. Pārdevējs pieliks visas pūles, lai Pircēja pasūtījums tiktu izpildīts pilnā apmērā, taču nevar piešķirt un nepiešķir jebkādas garantijas. Ja pasūtījuma komplektēšanas vietā nav pasūtīto preču atlikuma vai preces pietiekamā daudzumā, Pārdevējs saglabā tiesības nepiegādāt preces, piegādāt mazāku preču daudzumu vai izvēlēties Pircēja pasūtītai precei analoģisku vai pēc iespējas ar savām īpašībām līdzīgu preci (turpmāk – “Aizstājējprece”), ja Pircējs BARBORA veikala sistēmā būs atzīmējis, ka tas vēlas, lai tam tiktu piegādāta Aizstājējprece.
4.5. Ja Pārdevēja izvēlētās Aizstājējpreces cena ir mazāka, par to, ko Pircējs ir samaksājis, samaksātās un faktiskās cenas starpība tiks atmaksāta uz Pircēja kontu ne vēlāk kā 5 (piecu) darba dienu laikā no preču piegādes. Ja Aizstājējpreces cena ir lielāka, Pārdevējs apstiprina, ka Pircējam nevajadzēs papildus piemaksāt.
4.6. Ja Pircēju neapmierina Pārdevēja izvēlētā Aizstājējprece, tas šo preci var atgriezt Pārdevējam, sūtījuma piegādes laikā. Atgriešanas fakts atzīmējams faktūrrēķinā, pavadzīmē, sūtījuma nodošanas-pieņemšanas vai preču atgriešanas dokumentā (par dokumentu var tikt uzskatītas arī elektroniskās ierīces, piemēram CAT S40).
4.7. Pircējam, pieņemot Pārdevēja piegādātās Aizstājējpreces, vēlāk tās var tikt atgrieztas (izņemot preces, attiecībā uz kurām saskaņā ar normatīvajiem aktiem nav izmantojamas atteikuma tiesības) tikai šo Noteikumu nodaļā “Atteikuma tiesības. Preču maiņa un atgriešana” noteiktajos gadījumos un kārtībā.
4.8. Pircējs var veikt pasūtījuma grozījumus un pievienot preces Pircēja pasūtījumam, kas ir apmaksāts, līdz brīdim, kad Pārdevējs uzsāk pasūtījuma apstrādi. Šādi pasūtījumu papildinājumi juridiski tiek uzskatīti par atšķirīgu darījumu (pasūtījumu) ar tādu pašu piegādi kā sākotnējam pasūtījumam, kuram tiek veikti papildinājumi. Ja pasūtījuma papildināšana būs atļauta, Pircēja kontā pasūtījumam būs aktīva poga “Pievienot pasūtījumam”. Ja Pircējs pasūtījumam sāk pievienot preces, tās tiek uzskatītas par “pasūtītām” tikai tad, kad Pircējs ir pabeidzis maksājumu par “pasūtījuma papildinājumiem”. Laiks, kas būs pieejams, lai pievienotu papildu preces jau veiktam pasūtījumam, būs redzams Pircēja profilā. Kad pasūtījuma papildinājumi ir pabeigti, Pircējs saņems pasūtījuma apstiprinājumu, kurā norādītas pasūtījumam pievienotās preces.
4.9. Ja Pircējs par precēm ir samaksājis to pasūtīšanas laikā, nauda par Pircēja apmaksātām, taču Pārdevēja nepiegādātām precēm, kā arī par sūtījuma piegādes laikā Pircēja atgrieztām Aizstājējprecēm, atmaksājama uz Pircēja kontu ne vēlāk kā 5 (piecu) darba dienu laikā no sūtījuma piegādes.
4.10. Pircēja pasūtītās preces piegādājamas uz BARBORA veikala sistēmā Pircēja piereģistrēto adresi. Pircējs apņemas preces pieņemt pats tā izvēlētā laika loga robežās vai, veicot pasūtījumu, komentāru sadaļā norādīt personu, kura ir tiesīga Pircēja vārdā saņemt pasūtījumu (attiecībā uz Pircēju – juridisko personu – šī prasība ir izpildāma obligāti). Skaidrības labad tiek noteikts, ka enerģijas dzērienus un alkoholiskos dzērienus ir tiesīga saņemt tikai tāda persona, kurai nav mazāk par 18 (astoņpadsmit) gadiem.
4.11. Gadījumā, ja BARBORA veikala sistēmā norādītajā piegādes adresē Pircējs vai tā BARBORA veikala sistēmā norādītā persona - saņēmējs nav atrodama, Pārdevējam ir tiesības preces nodot jebkurai citai norādītajā adresē esošai pilngadīgai personai, bet Pircējam nav tiesību izteikt Pārdevējam jebkādas pretenzijas par preču piegādi neatbilstošam subjektam.
4.12. Ja preču piegāde nav iespējama Pircēja vainas dēļ vai no Pircēja atkarīgu apstākļu dēļ (piemēram, Pircējs, reģistrēdamies BARBORA veikala sistēmā, ir norādījis nepareizu adresi, norādītajā adresē Pircējs vai Pircēja norādīts saņēmējs nav atrodams, preces pieņemošā persona ir nepilngadīga, uzrāda spēkā neesošu personu apliecinošu dokumentu vai atsakās uzrādīt personu apliecinošu dokumentu (ja Pardevējam ir jāpārliecinās par Pircēja vai preces pieņemošās personas vecumu saskaņā ar piemērotajiem normatīvajiem aktiem vai šiem Noteikumiem), u. c.), atkārtoti preces nav sūtāmas (izņemot gadījumus, kad Pircējs papildus samaksā par atkārtotu preču piegādi), bet iepriekš par precēm samaksātā nauda atmaksājama, izņemot preču piegādes maksu. Tādā gadījumā, ja pasūtījuma iesniegšanas laikā Pircējam tika piemērota piegādes maksājuma atlaide, taču preču piegāde nebija iespējama Pircēja vainas dēļ vai no Pircēja atkarīgu apstākļu dēļ, Pārdevējs saglabā tiesības ieturēt no Pircējam atmaksājamās naudas summas pilnu preču piegādes maksu (kas ir spēkā preču pasūtījuma iesniegšanas brīdī), neņemot vērā pasūtījuma iesniegšanas laikā piemērotās atlaides.
4.13. Pārdevējs piegādā preces Pircējam tā izvēlētā laika loga robežās. Pircējs piekrīt, ka izņēmumu gadījumos preču piegāde var tikt kavēta neparedzētu un no Pārdevēja neatkarīgu apstākļu dēļ. Tādā gadījumā Pārdevējs apņemas nekavējoties sazināties ar Pircēju un saskaņot preču piegādes laiku.
4.14. Visos gadījumos Pārdevējs atbrīvojams no atbildības par preču piegādes termiņu pārkāpšanu, ja preces Pircējam netiek piegādātas vai netiek piegādātas laikā Pircēja vainas dēļ vai no Pircēja atkarīgu apstākļu dēļ.
4.15. Preču piegādes laikā Pircējs vai tā norādītā persona kopā ar Pārdevēja pārstāvi (kurjeru) pārbauda sūtījuma stāvokli, kā arī piegādāto preču atbilstību pasūtījumam un piegādes pavaddokumentam. Pircējam vai tā norādītajai personai nepārbaudot sūtījuma stāvokli, piegādāto preču komplektāciju un (vai) šajā punktā noteiktā kārtībā nepiefiksējot datus par sūtījuma bojājumiem, sūtījums ir uzskatāms par piegādātu atbilstoši veiktajam pasūtījumam un pienācīgā kvalitātē.
4.16. Preces pēc sūtījuma pārbaudīšanas (4.15. punkts) Pircējam vai tā norādītajai personai nododamas tikai tad, kad Pircējs vai tā norādītā persona parakstās pavadzīmē, preču pavaddokumentā vai citā sūtījuma nodošanas- pieņemšanas dokumentā (par dokumentu var tikt uzskatītas arī elektroniskās ierīces, piemēram, CAT S40). Ja Pircējs fizisku trūkumu dēļ, slimības vai citu iemeslu dēļ nevar pats parakstīties elektroniskajos vai citos dokumentos, ar tā pilnvarojumu par to parakstās cita persona vai Pārdevējs (vai tā pilnvarota persona), Pircējam mutiski vai citādi apstiprinot parakstīšanās iespēju. Pircējam vai tā norādītajai personai neparakstoties preču pavadzīmē, preču pavaddokumentā vai citā sūtījuma nodošanas-pieņemšanas dokumentā (ieskaitot arī elektroniskajā dokumentā), preces Pircējam vai tā norādītajai personai nav nododamas un atkārtoti preces nav piegādājamas (izņemot gadījumus, kad Pircējs papildus samaksā par atkārtotu preču piegādi), bet iepriekš par precēm samaksātā nauda atmaksājama, ieturot preču piegādes maksu. Tādā gadījumā, ja pasūtījuma iesniegšanas laikā Pircējam tika piemērota piegādes maksas atlaide, Pārdevējs saglabā tiesības ieturēt no Pircējam atmaksājamās naudas summas visu preču piegādes maksu (kas ir spēkā preču pasūtījuma iesniegšanas brīdī), neņemot vērā pasūtījuma iesniegšanas laikā piemērotās atlaides.
4.17. Tajos gadījumos, kad preču pieņemšanas laikā Pircējs ir pamanījis, ka sūtījumā nav atbilstošā preču daudzuma vai piegādātās preces neatbilst tā pasūtītajām precēm un tas nav norādīts faktūrrēķinā, pavadzīmē, preču pavaddokumentā vai citā sūtījuma nodošanas-pieņemšanas dokumentā, Pircējam ir nekavējoties (preču piegādes laikā) jāinformē par to Pārdevējs. Ja Pircējs konstatē, ka piegādātās preces ir neatbilstošas kvalitātes, tas nekvalitatīvās preces nepieņem un tam tās ir jāatgriež kurjeram, bet preču atgriešanas faktu un iemeslu jāatzīmē faktūrrēķinā, pavadzīmē vai citā sūtījuma nodošanas-pieņemšanas vai preču atgriešanas dokumentā.
4.18. Enerģijas dzērienus, kā tie formulēti Enerģijas dzērienu aprites likumā, Pircējs (juridiskās personas gadījumā tās pārstāvis) var pasūtīt tikai tad, ja Pircējam ir ne mazāk kā 18 (astoņpadsmit) gadu un tas to apstiprina BARBORA veikala sistēmā Pārdevēja noteiktā veidā. Enerģijas dzērieni nododami pašam Pircējam (juridiskās personas gadījumā tās pārstāvim) tikai tādā gadījumā, ja Pircējam ir ne mazāk kā 18 (astoņpadsmit) gadiem un, pieņemot preces, Pārdevējam uzrāda spēkā esošu personu apliecinošu dokumentu (Latvijas Republikas (vai ārvalsts) pilsoņa pasi, Latvijas Republikas (vai ārvalsts) pilsoņa personas karti). Pircējam neuzrādot personu apliecinošu dokumentu, uzrādot spēkā neesošu personu apliecinošu dokumentu vai noskaidrojot, ka Pircējs ir jaunāks par 18 (astoņpadsmit) gadiem, Pārdevējs enerģijas dzērienu nenodod Pircējam un ir uzskatāms, ka preču (enerģijas dzērienu) piegāde nav iespējama Pircēja vainas vai no Pircēja atkarīgu apstākļu dēļ, kā tas noteikts Noteikumu 4.12. punktā, un tādēļ līgums par enerģijas dzērienu pirkšanu-pārdošanu uzskatāms par nenoslēgtu.
4.19. Atsaucoties uz Alkoholisko dzērienu aprites likumu, alkoholiskos dzērienus aizliegts iegādāties vai nodot personām, kuras ir jaunākas par 18 (astoņpadsmit) gadu vecumu.
4.20. Saskaņā ar Alkoholisko dzērienu aprites likumu, Pircējs (juridiskās personas gadījumā tās pārstāvis) var pasūtīt un iegādāties alkoholiskos dzērienus tikai, ja Pircējs (juridiskās personas gadījumā tās pārstāvis) ir ne jaunāka par 18 (astoņpadsmit) gadiem un Pircējs (juridiskās personas gadījumā tās pārstāvis) to apstiprina BARBORA veikala sistēmā Pārdevēja noteiktā veidā. Alkoholiskie dzērieni nododami pašam Pircējam tikai tādā gadījumā, ja Pircējs (juridiskās personas gadījumā tās pārstāvis) ir ne jaunāks par 18 (astoņpadsmit) gadiem un, pieņemot preces, Pārdevējam uzrāda to apstiprinošu spēkā esošu personu apliecinošu dokumentu (Latvijas Republikas (vai ārvalsts) pilsoņa pasi, Latvijas Republikas (vai ārvalsts) pilsoņa personas karti). Pircējam neuzrādot personu apliecinošu dokumentu, uzrādot spēkā neesošu personu apliecinošu dokumentu vai noskaidrojot, ka Pircējs ir jaunāks par 18 (astoņpadsmit) gadiem, Pārdevējs alkoholiskos dzērienus nenodod Pircējam un ir uzskatāms, ka preču (alkoholisko dzērienu) piegāde nav iespējama Pircēja vainas vai no Pircēja atkarīgu apstākļu dēļ, kā tas noteikts Noteikumu 4.12. punktā, un tādēļ līgums par alkoholisko dzērienu pirkšanu-pārdošanu uzskatāms par nenoslēgtu.
4.21. Pircējs var pasūtīt alkoholisko dzērienu jebkurā diennakts laikā, taču tā piegāde (preces izsniegšana klientam) tiks veikta ne agrāk kā pēc sešām stundām no pasūtīšanas brīža šādos laika posmos: no pirmdienas līdz sestdienai no plkst. 10.00 līdz plkst.20.00, svētdienās – no plkst. 10.00 līdz plkst.18.00. Ja kāda iemesla dēļ piegādes laiks iziet ārpus normatīvajos aktos atļautā alkoholisko dzērienu piegādes laika (t.i. no pirmdienas līdz sestdienai no plkst. 10.00 – 20.00, svētdienās – no plkst. 10.00-18.00), alkoholiskie dzērieni Pircējam netiks izsniegti.
5. Preču kvalitātes garantija un lietošanas derīguma termiņš
5.1. Visu BARBORA veikalā pārdodamo preču īpašības vispārēji ir norādītas pie katras preces esošajā preces aprakstā. Par informāciju par preču īpašībām (to pareizību) atbild preču ražotāji un (vai) izplatītāji, bet Pārdevējs ir atbildīgs tikai par pareizu šīs informācijas norādīšanu (nodošanu) patērētājiem, ja vien normatīvie akti nenosaka citādāk.
5.2. Pārdevējs neatbild par to, ka BARBORA interneta veikalā esošās preces pēc savas krāsas, formas vai citiem parametriem var neatbilst reālajam preču izmēram, formai un krāsai, Pircēja izmantojamo ekrānu (monitoru) īpašību vai citu tehnisko iemeslu dēļ, kā arī ņemot vērā saprātīgi iespējamās attēlā neatbilstības.
5.3. Atsevišķiem preču veidiem tiek piemērota atbilstošu laiku spēkā esoša preces ražotāja vai Pārdevēja kvalitātes garantija, kuras konkrētie termiņi, kā arī citi nosacījumi norādīti preču aprakstos un ar precēm izsniegtajās garantijas kartēs (talonos).
5.4. Tādā gadījumā, ja ražotājs vai Pārdevējs atsevišķam preču veidam kvalitātes garantijas nepiešķir, ir spēkā garantija, kas ir noteikta atbilstošos normatīvajos aktos.
5.5. Pārdevējs nepiešķir preču kvalitātes garantijas, kuras saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir jāpiešķir preces ražotājam. Šādā gadījumā Pārdevējs informē Pircēju, kas ir nepieciešama Pircējam, lai tas atbilstoši izmantotu precei piešķirto kvalitātes garantiju.
5.6. Tajos gadījumos, kad, atbilstoši normatīvajiem aktiem, precēm ir noteikts derīguma termiņš, Pārdevējs apņemas tādas preces pārdot Pircējam tā, lai tam tiktu sniegta reāla iespēja preces izmantot līdz to derīguma termiņa beigām.
6. Atteikuma tiesības. Preču maiņa un atgriešana
6.1. Pircējam ir tiesības izmantot atteikuma tiesības un vienpusēji atkāpties no BARBORA veikalā noslēgtā preču pirkšanas - pārdošanas līguma, par to paziņojot Pārdevējam rakstiski ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit) kalendāro dienu laikā no preces piegādes dienas. Brīvas formas paziņojumu, kurā skaidri identificēts Pircējs (vārds, uzvārds) un pasūtījuma datums, par atteikuma tiesību izmantošanu, vai piegādes dokumentam pievienoto Atteikuma veidlapu, pienācīgi norādot visus nepieciešamos datus, Pircējs nosūta Pārdevējam uz šādu adresi SIA “PATRIKA”, Latgales iela 257, Rīga, LV-1019 vai pa e-pastu info@barbora.lv.
6.2. Iesniedzot rakstisku paziņojumu par atteikuma tiesību izmantošanu, Pircējam ir jāatgriež prece šo Noteikumu 6.6. punktā noteiktā kārtībā ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit) kalendāro dienu laikā pēc tam, kad ir nosūtīts paziņojums par atteikuma tiesību izmantošanu. Pircējs ir atbildīgs par preces vērtības samazināšanos atteikuma tiesību izmantošanas laikā, ja prece izmantota citā nolūkā, nevis preces rakstura, īpašību un darbības noskaidrošanai.
6.3. Noteikumu 6.1. punktā noteiktās atteikuma tiesības var izmantot tikai Pircējs, kurš saskaņā ar Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības likuma noteikumiem ir atzīstams par patērētāju, t. i., fiziska persona, kas izsaka vēlēšanos iegādāties, iegādājas vai varētu iegādāties vai izmantot preci vai pakalpojumu nolūkam, kurš nav saistīts ar tās saimniecisko vai profesionālo darbību.
6.4. Pircējs (patērētājs) nevar izmantot Noteikumu 6.1. punktā noteiktās atteikuma tiesības, ja ir konstatējams jebkurš no šādiem apstākļiem:
6.4.1. prece ātri bojājas vai tai drīz beidzas derīguma termiņš;
6.4.2. patērētājs ir atvēris iepakojumu precei, kuru veselības un higiēnas apsvērumu dēļ nevar atdot atpakaļ;
6.4.3. patērētājs ir atvēris audioierakstu vai videoierakstu, vai datorprogrammu iepakojumu;
6.4.4. tiek piegādāti laikraksti, periodiskie izdevumi vai žurnāli;
6.4.5. citos Ministru Kabineta 2014. gada 20. maija noteikumos Nr. 255 “Noteikumi par distances līgumu” paredzētajos gadījumos.
6.5. Pircējs (patērētājs) ir tiesīgs pieteikt Pārdevējam prasījumu par Līguma noteikumiem neatbilstošu preci atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likumam un izmantot minētajā likumā noteiktās tiesības likumā noteiktajā kārtībā.
6.6. Līguma noteikumiem neatbilstošo preci vai preci, attiecībā uz kuru izmantotas atteikuma tiesības vai kuras tiek atgrieztas atbilstoši Noteikumu 6.8. punktam, Pircējs nosūta pa pastu vai bez maksas nodod Pārdevēja pasūtījumu komplektēšanas centrā, pirms tam vienojoties ar Pārdevēju pa e-pastu info@barbora.lv par preču atgriešanas laiku. Izmaksas, kas saistītas ar preces atgriešanu, sedz Pircējs. Ja Pircējs vēlas atgriezt preces to piegādes laikā, preces atgriežamas Pārdevēja pārstāvim (kurjeram), kurš tās piegādājis.
6.7. Atgriežot vai mainot BARBORA veikalā iegādātās preces, Pārdevējam ir tiesības pieprasīt aizpildīt Pārdevēja iesniegtu preču atgriešanas vai maiņas formu.
6.8. Pircējs (gan fiziska, gan juridiska persona) ir tiesīgs apmainīt vai atgriezt, ievērojot Noteikumu 6.6. punkta kārtību, arī Līgumam atbilstošu preci, ja Pircējam nepatīk preces forma, izmērs, krāsa, modelis u.c. Par Līgumam atbilstošas preces atgriešanu Pircējam ir jāpaziņo Pārdevējam nekavējoties (pie preču saņemšanas, bet ne vēlāk kā preču saņemšanas dienā) pa e-pastu info@barbora.lv. Šie noteikumi par Līgumam atbilstošas preces atgriešanu nav attiecināmi uz precēm, uz kurām nav iespējams izmantot atteikuma tiesības atbilstoši Noteikumu 6.4. punktam.
6.9. Atgriežamām vai maināmām kvalitatīvām precēm vai precēm, attiecībā uz kurām tiek izmantotas atteikuma tiesības, ir jābūt nesabojātām, tās nedrīkst būt zaudējušas preču pārdošanas izskatu (nav noņemtas un sabojātas etiķetes, nav noplēstas aizsargplēves u. c.), lietošanas īpašības un tās nevar būt lietotas. Precēm ir jābūt atgrieztām oriģinālā iepakojumā, tādā pašā komplektācijā, kādā Pircējs tās saņēma, obligāti ir jāiesniedz preču iegādes dokumenti, garantijas kartes (ja tās tika izdotas), lietošanas instrukcijas un citi preču piederumi. Ja preces nav pilnā komplektācijā, ir sabojātas, nekārtīgas vai nav atbilstoši iepakotas, Pārdevējam ir tiesības nepieņemt preces, tās nemainīt un neatgriezt Pircējam par precēm samaksāto naudu.
6.10. Par precēm, attiecībā uz kurām Pircējs izmantojis atteikuma tiesības, samaksātā nauda, t.sk., piegādes izdevumi atmaksājama uz Pircēja kontu ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit) dienu laikā no Pircēja paziņojuma par atteikuma tiesību izmantošanu saņemšanas dienas. Ja Pircējs, preču pasūtīšanas brīdī bija skaidri izteicis vēlēšanos izmantot piegādes veidu, kas nav Pārdevēja piedāvātais vislētākais standarta piegādes veids, Pārdevējam nav pienākuma atmaksāt Pircējam piegādes papildu izdevumus, kas tādējādi radušies. Pārdevējs ir tiesīgs aizturēt Pircēja samaksātās naudas summas atmaksu līdz brīdim, kad Pārdevējs saņēmis preci vai Pircējs iesniedzis Pārdevējam apliecinājumu par to, ka prece ir nosūtīta atpakaļ, atkarībā no tā, kura darbība ir veikta agrāk.
6.11. Atgriežot vai mainot kvalitatīvas un Pircēja pasūtījumam atbilstošas preces, kā arī līgumam neatbilstošas preces, Pārdevējs norēķinās, ievērojot Noteikumu 6.10. punktu, tomēr Pircējam atgriežama tā samaksātā preču piegādes maksa tikai tādā gadījumā, ja tiek atgrieztas visas ar pirkumu iegādātās preces. Piegādes maksa atgriežama kopā ar atmaksājamo summu par Pircēja iegādātām precēm.
6.12. Ja Pircējs nav saņēmis visas preces, kas atzīmētas pavadzīmē vai Pircēju neapmierina piegādāto tūlītējam patēriņam paredzēto preču kvalitāte (šādas preces ir pārtikas produkti un dzērieni ar īsu derīguma termiņu, tai skaitā tie produkti, kas jāuzglabā ledusskapī atbilstoši ražotāja noteiktajai temperatūrai), Pircējam jāsazinās ar Pārdevēju ne vēlāk kā 72h (septiņdesmit divu) stundu laikā no preču piegādes laika, rakstot uz e-pastu info@barbora.lv vai zvanot pa tālruni +371 297 12 886. Pircējam, iesniedzot pretenziju par nekvalitatīvu pārtiku un dzērieniem, jāiesniedz arī čeks vai cits dokuments, kas apliecina preču pirkšanu un pārdošanu no Pārdevēja (PVN rēķins, maksājumu kartes rēķina izraksts, maksājumu skenera čeks u.c.), un, jāiesniedz saņemtās nekvalitatīvās preces fotogrāfiju. Ja Pircējs iesniedz pretenziju vēlāk kā 72 (septiņdesmit divu) stundu laikā pēc pasūtījuma saņemšanas un/vai neiesniedz bojātās preces fotogrāfiju, Pārdevējs neapņemas risināt Pircēja pretenziju par labu Pircējam.
7. Informācijas apmaiņa
7.1. Pārdevējs visus paziņojumus sūta un citādi kontaktējas ar Pircēju pa tā reģistrācijas formā norādīto elektroniskā pasta adresi vai telefonu.
7.2. Pircējs visus paziņojums un jautājumus sūta un citādi kontaktējas pa e-pastu (info@barbora.lv) vai telefonu (+371 29 712 886).
8. PRIORITY piegāde
8.1. BARBORA veikalā ir iespēja izvēlēties PRIORITY piegādi, kas nozīmē, ka izvēlēto produktu piegāde tiks veikta 2 h (stundu) laikā no pasūtījuma noformēšanas brīža.
8.2. PRIORITY piegādes pakalpojums tiek piedāvāts šādās Rīgas un pierīgas teritorijās - Rīgas centrs, Purvciems, Jugla un citur Rīgas teritorijā, kā arī Mārupe, Piņķi, Babīte. Ja Pircējs nevar atrast savu adresi adrešu sarakstā mobilajā lietotnē vai interneta pārlūkā – Pircējam būtu jāsazinās ar klientu apkalpošanas centru, zvanot pa tel.nr. +371 29712886 vai rakstot e-pastu uz info@barbora.lv.
8.3. Pārdevējam ir tiesības vienpusēji pēc saviem ieskatiem noteikt PRIORITY piegāde maksu un minimālo pirkumu groza summu, t. i., minimālo summu, par kuru Pircējam jāizvēlas un jāpasūta preces BARBORA veikalā, lai pasūtījums ar PRIORITY piegādi tiktu izpildīts. Minimālā pirkumu groza summa tiek norādīta BARBORA veikala sadaļā “Preču piegāde”. Minimālajā pirkumu groza summā nav ieskaitāma PRIORITY piegādes maksa un maksa par e-komercijas pakalpojumiem.
8.4. Par PRIORITY piegāde pakalpojumu piemērojams maksājums, kas ir norādīts BARBORA veikala mājas lapas sadaļā “Piegāde” un ir spēkā preču pasūtījuma iesniegšanas brīdī.
8.5. Ievērojot normatīvo aktu prasības*, sākot ar 2025.gada 1.augustu, PRIORITY piegādi nav iespējams izvēlēties pasūtījumiem, kas satur alkoholiskos dzērienus. Sākot ar 2025.gada 1.augustu, pasūtījumiem, kas satur alkoholiskos dzērinus, būs iespējama tikai standarta piegāde.
*Saskaņā ar Alkoholisko dzērienu aprites likuma 61.panta sesto daļu tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē iegādātos alkoholiskos dzērienus atļauts piegādāt (izsniegt) ne ātrāk kā 6 stundas pēc pasūtījuma veikšanas. https://likumi.lv/ta/id/88009-alkoholisko-dzerienu-aprites-likums.
8.6. PRIORITY piegāde pasūtījumam nav iespējams izmantot pasūtījuma papildināšanas iespējas (Noteikumu 4.8.punkts).
9. ATLAIŽU KUPONU izmantošanas noteikumi
9.1. Atlaižu kupons ir interneta veikala izsniegts kods vai dokuments, kas dod Pircējam tiesības norādītajā periodā uz bezmaksas piegādi, procentu vai fiksētas summas atlaidēm pirkumiem interneta veikalā BARBORA norādītajā periodā.
9.2. Atlaižu kupons tiek piešķirts un to ir tiesīgi izmantot tikai interneta veikalā BARBORA reģistrēti lietotāji. Informācija par Pircējam piešķirtajiem atlaižu kuponiem ir pieejama Pircēja lietotāja kontā interneta veikalā BARBORA.
9.3. Pārdevējam ir tiesības vienpusēji pēc saviem ieskatiem noteikt minimālo pirkumu groza summu, t. i., minimālo summu, par kuru Pircējam jāizvēlas un jāpasūta preces BARBORA veikalā, lai Pircējs varētu izmantot Pārdevēja piešķirto Atlaižu kuponu. Atlaižu kuponā norādītā atlaide nevar samazināt Pārdevēja noteikto minimālo iepirkumu grozu un iepakošanas maksu. Minimālā pirkumu groza summa tiek norādīta BARBORA veikala sadaļā “Kuponu noteikumi”.
9.4. Atlaižu kupona kods Pircējam var tikt nosūtīts kā buklets, e-pastā, īsziņā (SMS), vai uz telefona numuru.
9.5. Pircējs ir tiesīgs Atlaižu kodu izmantot vienā reizē, iepērkoties interneta veikalā BARBORA.
9.6. Atlaižu kods ir izmantojams tikai pamata pasūtījumam, proti, tas nevar tikt izmantots, veicot pasūtījuma papildinājumu (Noteikumu 4.8.punktu).
9.7. Atlaižu kuponus nevar apmainīt pret skaidru naudu un tos ir aizliegts pārdot.
9.8. Atlaižu kuponus nevar izmantot, lai maksātu par piena maisījumiem zīdaiņiem, alkoholiskajiem dzērieniem, enerģijas dzērieniem. Ja iepirkumu grozā ir piena maisījumi zīdaiņiem, alkoholiskie dzērieni, enerģijas dzērieni un citas preces, atlaide tiks piemērota tikai citām precēm.
9.9. Atlaižu kuponi ir derīgi pēc piegādes laika izvēles līdz tajā norādītajam datumam.
9.10. Atlaižu kuponi, kuriem jau ir beidzies derīguma termiņš, netiks apmainīti, atjaunoti vai kompensēti ar interneta veikalā BARBORA nopērkamajām precēm.
9.11. Par informācijas drošību atbild persona, kurai ir izsniegts atlaižu kupons.
9.12. Atlaižu kuponi nesummējas un uz Atlaižu kuponiem neattiecas citas interneta veikala BARBORA pieejamās atlaides. Vienam pasūtījumam var pievienot tikai vienu atlaižu kuponu.
9.13. Izlietotie Atlaižu kuponi ir neatmaksājami.
9.14. Atlaižu kuponi, kas ir nederīgi, pazaudēti vai citādi bojāti (piemēram, bojāts kupona kods, kas neļauj to identificēt), netiks atjaunoti un to vērtība netiks atmaksāta naudā.
9.15. Ja Pircējam ir jautājumi par papildus jautājumi Atlaižu kuponu izmantošanu, Pircējam būtu jāsazinās ar klientu apkalpošanas centru, zvanot pa tel.nr. +371 29712886 vai rakstot e-pastu uz info@barbora.lv.
10. Noteikumi par preču ziedošanu BARBORA interneta veikalā.
10.1. Turpmāk uzskaitītie noteikumi stājas spēkā no brīža, kad Pircējs izvēlas ziedot ziedojamās preces, kuras pieejamas Barbora interneta veikalā.
10.2. BARBORA veikals bez atlīdzības komplektē Pircēju ziedotās preces un nodod tās atbalsta organizācijām.
10.3. Pasūtot preces, Pircējs iesniedz vienu pasūtījumu, kurā viņš izvēlas/atzīmē ziedojamās preces.
10.4. Pircēja ziedotās preces tiks glabātas BARBORA veikala preču komplektēšanas centrā un divas reizes mēnesī nodotas Pircēja izvēlētajai atbalsta organizācijai “Ziedot.lv” vai “Paēdušai Latvijai”.
10.5. Izvēloties ziedot kādai no atbalsta organizācijām, Pircējs piekrīt, ka viņa iegādātās un ziedotās preces, netiks piegādātas uz viņa norādīto adresi ar pārējām pasūtījuma precēm, bet tās tiks īslaicīgi uzglabātas BARBORA veikala preču komplektēšanas centrā, līdz tās tiks nodotas konkrētajai atbalsta organizācijai.
10.6. Iegādātās un ziedotās preces pēc samaksas nevar atgriezt vai aizvietot.
10.7. BARBORA veikals informēs Pircējus par preču ziedošanu atbalsta organizācijām tajā pašā dienā, kad tās tiks piegādātas, bet ne vēlāk kā 7 (septiņu) dienu laikā no ziedotās vienības pieņemšanas dienas.
11. Beigu nosacījumi un strīdu risināšana
11.1. Noteikumi ir sagatavoti saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem.
11.2. Attiecībām, kas ir izveidojušās uz Noteikumu pamata, piemērojami Latvijas Republikas normatīvie akti.
11.3. Vainīgā puse atlīdzina otrai pusei radītostiešos zaudējumus Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
11.4. Jebkurš strīds, kas rodas starp Pircēju un Pārdevēju risināms pārrunu ceļā, strīda pusēm cenšoties panākt vienošanos.
11.5. Ja strīdu starp Pircēju (patērētāju) un Pārdevēju nav iespējams atrisināt pārrunu ceļā, Pircējs (patērētājs) iesniedz Pārdevējam rakstveida iesniegumu (elektroniski iesniegtam iesniegumam nav nepieciešams paraksts), kurā norāda:
1) savu vārdu, uzvārdu, dzīvesvietas adresi un kontaktinformāciju;
2) iesnieguma iesniegšanas datumu;
3) strīda būtību, savu prasījumu un tā pamatojumu.
11.6. Iesniegumam pievieno darījumu apliecinošu dokumentu kopijas, kā arī citus iesniegumu pamatojošus dokumentus (ja iespējams).
11.7. Pārdevējs 15 (piecpadsmit) darba dienu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas sniedz Pircējam (patērētājam) rakstveida atbildi uz iesniegumu un informē par iespējamo prasījuma izpildes veidu vai strīda risinājumu, ja minētajā laikposmā nav panākta vienošanās par patērētāja prasījuma izpildi vai alternatīvu prasījuma izpildes veidu. Ja objektīvu iemeslu dēļ iepriekš minētajā termiņā nav iespējams sniegt atbildi uz Pircēja iesniegumu, Pārdevējs nekavējoties rakstveidā informē par to Pircēju, norādot saprātīgu termiņu, kurā atbilde tiks sniegta, kā arī pamato šāda pagarinājuma nepieciešamību.
11.8. Ja Pārdevējs uzskata, ka Pircēja (patērētāja) prasījums nav pamatots, vai ir gatavs piedāvāt patērētājam citu strīda risinājumu, tas rakstveidā par to informē patērētāju Noteikumu 9.7. punktā minētajā termiņā. Pārdevējam ir pienākums pamatot Pircējam (patērētāja) prasījuma atteikumu.
11.9. Ja Pircēju (patērētāju) apmierina Pārdevēja piedāvātais risinājums, strīds uzskatāms par atrisinātu.
11.10. Ja Pārdevējs nesniedz atbildi uz Pircēja (patērētāja) iesniegumu Noteikumu 9.7. punktā noteiktajā termiņā, uzskatāms, ka Pārdevējs atsakās izpildīt Pircēja (patērētāja) prasījumu.
11.11. Ja Pārdevējs atsakās izpildīt Pircēja (patērētāja) prasījumu vai Pircēju (patērētāju) neapmierina Pārdevēja piedāvātais risinājums, Pircējs (patērētājs) ir tiesīgs vērsties:
1) Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, lai saņemtu palīdzību strīda risināšanā;
2) Patērētāju ārpustiesas strīdu risināšanas komisijā, kas risina strīdus jomā, kurā darbojas Pārdevējs (mājas lapa: http.www.ptac.gov.lvlvcontentpateretaju-stridu-risinasanas-komisija-0 vai platforma: httpsec.europa.euconsumersodrmainindex.cfmevent=main.home.chooselanguage);
3) Patērētāju strīdu risināšanas komisijā, ja Patērētāju tiesību aizsardzības centrā patērētājam sniegtā palīdzība strīda risināšanā nav nodrošinājusi rezultātu un attiecīgajā jomā ir iespējams sasaukt Patērētāju strīdu risināšanas komisiju strīda izskatīšanai;
4) tiesā.